flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян та юридичних осіб, що надійшли до Івано-Франківського апеляційного суду у 2021 році

Однією із основних функцій роботи відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян є забезпечення дотримання законодавства України при реєстрації, обліку та розгляді звернень громадян, які надходять до Івано-Франківського апеляційного суду.

Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами і скаргами громадян здійснюється  відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року «Про звернення громадян» (далі Закон) та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі в голови апеляційного суду, заступника голови суду та керівника апарату суду. Особлива увага приділяється організації особистого прийому громадян, який здійснюється згідно положень Закону та відповідно до затвердженого графіку апеляційного суду. У зв'язку із введенням Кабінетом Міністрів України протиепідемічних заходів прийом громадян в апеляційному суді не здійснювався, тому кількість прийнятих на особистому прийомі громадян зменшилась у порівнянні із попередніми роками, зокрема:

- головою та заступником голови апеляційного суду – 6 громадян (10 громадян – 2020 рік, 41 громадян – 2019 рік, 47 – за  2018 рік);

- керівником апарату суду – 2 громадян (3 громадян -2020 року, 2 громадян – 2019 рік, 3– за 2018 рік).

Кількість громадян, які прийняті на особистому прийомі керівництвом апеляційного суду, відображено в таблиці (додаток №1), також дані відомості постійно розміщувалися  на офіційному сайті апеляційного суду.

У 2021 році незначно збільшилась кількість звернень громадян, що надійшли до апеляційного суду в порівнянні з 2020 роком, а саме – 236 (234 - 2020 рік, 227 звернень – 2019, 204 – за 2018 рік) (додаток №2), 2 звернення громадян не розглянуті у 2021 році та  перереєстровані в автоматизованій системі суду на 2022 рік.

Відповідно до вимог Закону щодо електронного звернення, громадяни можуть подавати до апеляційного суду електронні звернення з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку. Електронне звернення пишеться у довільній формі, але має відповідати основним вимогам Закону. Із загальної кількості звернень в 2021 році – 81 звернення від громадян та юридичних осіб надійшли електронною поштою.

Із загальної кількості звернень – 39  від юридичних осіб (43 - за 2020 рік, 70 – за аналогічний період 2019 року, 36 – за  2018 рік) (відображено у додатку № 3).

Відповідно до вимог Закону працівниками відділу розглянуто 234 звернення, всі звернення розглянуті в межах строків, визначених законодавством України. Відповідно до вимог ст. 8 Закону 5 звернень залишено без розгляду (в 2020 – 1, 5 звернень – 2019 рік, 6 – за 2018 рік).

Звернення, що надійшли до апеляційного суду впродовж звітного періоду 2021 року, стосувалися таких основних питань:

1) тяганини, допущеної при розгляді справ  – 5 звернень громадян (2 -2020 рік, 8 – за минулий рік, 8-2018 рік);

2) відводу судді – 2 звернення громадян (3 – 2020 рік,6 – за 2019 рік, 1 – за  2018 рік);

3) незаконних дій (бездіяльності) суддів – 24 звернення (28 – 2020 рік, 35 – 2019 рік, 28 – за  2018 рік);

4) зміни підсудності – 1 звернення (6 – 2020 рік, 8 – 2019 рік, 4 – за  2018 рік);

5) інші питання, що порушувалися у зверненнях – 202 (зокрема: надання інформації щодо надходження та стан розгляду справ, строків подання та порядку оформлення апеляційних скарг та виконавчих документів, сплати та повернення судового збору, видачі та роз’яснення судового рішення, необґрунтованих дій працівників апарату суду, незгоди з судовими рішеннями місцевих судів, неможливості ознайомитись з матеріалами справи та невидачі копій судових рішень, тощо) (відображено в додаток №4).

У порівнянні з 2020  роком збільшилась кількість звернень громадян відносно таких судів:

- Івано-Франківський апеляційний суд – 35 звернень громадян (18 – 2020 рік);

         - Івано-Франківський міський суд – 12 (10 звернень – за 2020 рік);

         У порівнянні з минулим звітним періодом зменшилась кількість звернень громадян відносно таких судів:

          - Городенківський районний суд – 2 (6 – 2020 рік);

         - Яремчанський міський суд – не поступило жодного звернення ( 4 - в 2020 році );

         - Снятинський районний суд – не поступило жодного звернення ( 6 – за аналогічний період 2020 року).

         У 2021 році не надійшло звернень від громадян чи юридичних осіб відносно необґрунтованих дій чи бездіяльності суддів чи працівників апарату наступних місцевих судів: Богородчанського, Верховинського, Болехівського, Долинського, Косівського, Надвірнянського, Рогатинського, Снятинського та Яремчанського міського суду.

Згідно даних проведеного аналізу за 2021 рік всі звернення, які надходили до апеляційного суду розглянуті з дотриманням строків, встановлених законодавством України. В незначних випадках термін розгляду звернень продовжувався у зв’язку з об’єктивними причинами (складність скарги; витрата часу на надсилання та отримання інформації по справі, тощо).  За  2021 рік відсутні звернення розгляд яких потребував понад 30 та 45 днів.

Відповідно до вимог чинного законодавства України керівництвом апеляційного суду постійно контролюється питання щодо дотримання порядку та строків розгляду звернень громадян. З працівниками апарату суду та працівниками відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян постійно проводяться навчання з вищевказаних питань, а також працівники самостійно удосконалюють свої компетентності з даних питань.

Згідно ст. 20 Закону звернення  громадян,  які мають встановлені законодавством пільги,  розглядаються апеляційним судом в першочерговому порядку. У  2021 році надійшло 25 звернень від пенсіонерів, інвалідів, ветеранів праці, учасників та ветеранів війни, що в порівнянні із 2020 роком  кількість таких звернень значно зменшилась (39 – 2020 рік, 35 – у 2019 році, 22 – за 2018 рік).

Переважна кількість звернень, що надходили до апеляційного суду є необґрунтованими.  З аналізу розглянутих звернень можна зробити висновок, що наведені у них факти у більшості випадків не підтверджувались. У необхідних випадках керівництвом апеляційного суду та працівниками відділу вживались заходи для належного реагування, в межах наданих законом повноважень.

         Разом з тим, в 2021 році 2 звернення були обґрунтованими. Вказані звернення стосувалися внесення змін до бази даних автоматизованої системи документообігу Апеляційного суду Івано-Франківської області, оскільки в ЄДРСР помилково проставлена  відмітка “Результат оскарження” та не внесені зміни до відомостей про набрання законної сили рішенням суду першої інстанції в справі.

         У найкоротші терміни апеляційним судом направлено листа ДП «Інформаційні судові системи» для внесення змін до автоматизованої системи суду та скореговані відомості в базі даних суду.

 

Додаток: на 4 арк.

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4