Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відділ правового забезпечення
та розгляду звернень громадян
АНАЛІЗ
розгляду звернень громадян та юридичних осіб,
що надійшли до Івано-Франківського апеляційного суду
у першому півріччі 2023 року
Право на звернення, як важливий конституційний принцип участі громадян в управлінні державними та громадськими справами знаходить свою реалізацію в Законі України від 02 жовтня 1996 року «Про звернення громадян».
Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами і скаргами громадян здійснюється відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року №348.
Однією із основних функцій роботи відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян є забезпечення дотримання законодавства України при реєстрації, обліку та розгляді звернень громадян, які надходять до Івано-Франківського апеляційного суду.
Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі у голови апеляційного суду, його заступника, та керівника апарату суду. Особлива увага приділяється організації особистого прийому громадян, який здійснюється згідно положень Закону та відповідно до затвердженого графіка. У першому півріччі 2023 року прийом громадян в апеляційному суді практично не здійснювався.
У першому півріччі 2023 року до Івано-Франківського апеляційного суду надійшло 147 звернень, що незначно менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
153 – за перше півріччя 2022 року,
103 – за перше півріччя 2021 року,
96 – за перше півріччя 2020 року
(зображено на діаграмі, додаток №1).
Усі звернення розглянуті з дотриманням строків, встановлених законодавством. Звернень, розгляд яких потребував понад 30 та 45 днів, - не було.
Слід виокремити розгляд адвокатських запитів, відповідно до ст.24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» строк розгляду яких становить 5 робочих днів. До Івано-Франківського апеляційного суду у першому півріччі 2023 року надійшло 13 адвокатських запитів.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про звернення громадян» 2 звернення залишено без розгляду (3 – у першому півріччі 2022 року, жодного - у першому півріччі 2021 року).
14 звернень надійшло від юридичних осіб, що становить 9,5% від загальної кількості звернень (додаток №2).
Для порівняння: 9 – за перше півріччя 2022 року,
15 – за перше півріччя 2021 року,
17 – за перше півріччя 2020 року.
Відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть подавати до апеляційного суду електронні звернення з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку. Електронне звернення пишеться у довільній формі, але має відповідати вимогам ЗУ «Про звернення громадян».
Кількість звернень, що надходить до Івано-Франківського апеляційного суду електронною поштою постійно зростає, що свідчить про тенденцію до збільшення використання електронних цифрових інструментів у комунікаціях з судом.
У першій половині 2023 року електронною поштою надійшло 79 звернень, що становить 54% від загальної кількості звернень (додаток №3).
Для порівняння: 77 - за перше півріччя 2022 року,
47 – за перше півріччя 2021 року,
30 – за перше півріччя 2020 року.
Звернення, що надійшли до апеляційного суду, переважно стосувалися таких питань як: незгода з судовим рішенням, зміна підсудності, видача виконавчого листа, скарги на дії суддів, тривалий розгляд справ, скарги на дії органів досудового розслідування, щодо сплати та повернення судового збору, надання копії судового рішення, надання інформації по справі, надання доказів надсилання судового рішення, тощо.
У порівнянні з першим півріччям минулого року зменшилась кількість звернень відносно Івано-Франківського апеляційного суду – 8 (20 – за перше півріччя 2022 року, 14 – за перше півріччя 2021 року).
Незначно збільшилась кількість звернень, що стосується Івано-Франківського міського суду – 7 (4 – за перше півріччя 2022 року, 9 – за перше півріччя 2021 року).
Згідно даних проведеного аналізу у першій половині 2023 року не надійшло жодної скарги від громадян відносно необґрунтованих дій чи бездіяльності суддів або працівників апарату більшості місцевих судів області.
Керівництвом апеляційного суду постійно контролюється питання щодо дотримання порядку та строків розгляду звернень громадян відповідно до вимог ЗУ «Про звернення громадян». З працівниками відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян проводяться навчання з вищевказаних питань.
Відповідно до вимог законодавства України звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги (особи з інвалідністю, пенсіонери) розглядаються апеляційним судом у першочерговому порядку. У першому півріччі 2023 року таких звернень було 41.
39 – за перше півріччя 2022 року,
29 – за перше півріччя 2021 року,
17 – за перше півріччя 2020 року.
Переважна кількість звернень, що надходили до апеляційного суду є необґрунтованими. З аналізу розглянутих звернень можна зробити висновок, що наведені у них факти у більшості випадків не підтверджувались. У необхідних випадках керівництвом апеляційного суду та працівниками відділу вживались заходи для належного реагування, в межах наданих законом повноважень.