flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Тренінг по врегулюванню та контролю конфліктів

23 жовтня 2021, 10:08

22 жовтня, тренерка – Міла Леонова, CEO LeonovaConsulting, сертифікована Інженерка Порозуміння, практикиня ненасильницької комунікації, яка працює у сфері мирного вирішення конфліктів, з міста Дніпро, провела тренінг по врегулюванню та контролю конфліктів в якому взяли участь працівники апарату Івано-Франківського апеляційного суду.

На тренінгу обговорили теми «Введення в конфлікт: поняття, поведінка, аналіз», «Інструменти для мирного вирішення конфліктів: діалог, переговори», «Ненасильницька комунікація для мирного вирішення конфліктів: 4 кроки».

Прийнято вважати, що конфлікти призводять до погіршення відносин. Насправді це не зовсім так - до погіршення відносин призводить не сам конфлікт, а наша стереотипна поведінка в ньому. На тренінгу розглядали різні моделі аналізу конфлікту, зокрема австрійський дослідник конфліктів Фрідріх Глазл розробив модель ескалації і вирішення конфліктів. Відповідно до неї, конфлікти, які досягли певної точки за шкалою ескалації конфлікту, вже не можуть бути вирішені без сторонньої допомоги. Якщо сторони знають, на якому етапі вони знаходяться, у них з'являється можливість проаналізувати свій конфлікт і краще реагувати в ході його розвитку.

Також була розглянута модель Айсберг, з якої видно, що боротьба між людьми виникає, коли суперечність виникає на рівні позицій. Щоб вийти з конфлікту конструктивно, потрібно "пірнати глибше" - знайти інтереси, а потім потреби людей.

Як комунікувати з людьми так, щоби потреби кожного були задоволені? У цьому допомагає ненасильницька комунікація. Вона базується на емпатії.

Ненасильницьке спілкування – це метод комунікації, розроблений Маршалом Розенбергом на початку 1960-х років. Саме тоді він сформулював чотири правила спілкування без агресії.

ННС допомагає по-новому виражати себе, створити зв’язок з іншими людьми, вчить цінувати почуття й потреби, як свої, так і оточення, та давати одне одному якісний зворотний зв’язок.

У конфлікті завжди є дві сторони. Конфлікт виникає не тільки в точці зіткнення інтересів і потреб, а через те, що люди – не гнучкі у своїх стратегіях вирішення конфліктів.

Ненасильницьке спілкування складається з 4-х компонентів: спостереження без суджень і оцінок, ваші почуття та потреби, почуття та потреби інших (припущення), прохання.