Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до вимог Положення про відділ правового забезпечення та розгляду звернень громадян Івано-Франківського апеляційного суду працівники відділу здійснюють реєстрацію, облік та підготовку проєктів відповідей на запити на отримання публічної інформації.
Право на доступ до інформації, якою володіють органи публічної влади, є одним із основоположних прав людини. Це право є необхідним елементом демократичної форми правління, яка ґрунтується на вимогах прозорості, гласності та підзвітності у діяльності владних органів та службових осіб. З цього випливає, що інформація, якою володіють органи влади, повинна бути максимально відкритою та доступною для громадян. Тому, в Івано-Франківському апеляційному суді приділяється особлива увага щодо забезпечення законності та відкритості при наданні публічної інформації, відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Запити, подані в порядку, визначеному вказаним Законом, реєструвалися працівниками відділу у алфавітному покажчику запитів на отримання публічної інформації. Всі інформаційні запити, які надійшли до апеляційного суду впродовж 2022 року, розглянуті у межах строків, які встановлені законодавством. Строк розгляду інформаційних запитів не перевищував 5 робочих днів з дня отримання запиту.
Кількість запитів у 2022 році на отримання публічної інформації значно зменшилась у порівнянні з 2021 роком. До апеляційного суду в 2022 році надійшло 18 інформаційних запитів (в 2021 році - 45, в 2020 році – 35, в 2019 році надійшло 30 запитів) (відображено у діаграмі, додаток №1).
Із загальної кількості запитів на інформацію:
- 15 - від громадян;
- 3 - від юридичних осіб
( додаток № 2)
Більшість запитів надходило в електронній формі – 16 (44 – у 2021 році, 31 – у 2020 році, 21 – у 2019 році),
поштою – 2 (1 – у 2021 році, 4 – у 2020 році, 9 – у 2019 році)
( додаток № 3).
З аналізу показників можна зробити висновок, що переважно громадяни або юридичні особи, які звертаються до апеляційного суду за отриманням публічної інформації, вибирали електронну форму звернення та аналогічну форму отримання необхідної їм інформації.
Інформаційні запити, які надійшли в 2022 році, стосувались надання соціальних пільг громадянам, виплати суддівської винагороди, заробітних плат і стимулюючих виплат працівників апарату суду, а також відправлення апеляційним судом поштової кореспонденції, зокрема:
5 – про виділення державної соціальної допомоги інвалідам I, II, III груп;
4 – щодо надання інформації про оплату праці працівників апеляційного суду та нарахування додаткових стимулюючих виплат (премій, надбавок, тощо);
3 – надання інформації відносно суддівської винагороди та застосування регіонального коефіцієнту до суддівської винагороди;
2 – щодо забезпечення державним фінансуванням витрат суду на відправлення поштової кореспонденції;
2 – про практику розгляду справ про адміністративні правопорушення, надання інформації по справі та документів щодо судового розгляду;
1 – щодо дій керівництва Територіального управління Служби судової охорони у Івано-Франківській області;
1 – про вакантні посади суддів в апеляційному суді та кількість відряджених суддів;
1 – щодо надання інформації про кошти перераховані суддями апеляційного суду на допомогу Збройним Силам України.
На виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» до 5 числа кожного місяця на офіційному сайті апеляційного суду розміщувались відомості щодо запитів на отримання інформації та перелік основних питань, які порушувалися громадянами при зверненні до суду.
Додатки: на 3 арк.
Начальник відділу Мар’яна ОЛЕКСЮК