Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Однією із основних функцій роботи відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян є забезпечення дотримання законодавства України при реєстрації, обліку та розгляді звернень громадян, які надходять до Івано-Франківського апеляційного суду.
Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами і скаргами громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року «Про звернення громадян» (далі Закон) та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.
У 2023 році зменшилась кількість звернень громадян, що надійшли до апеляційного суду в порівнянні з 2022 роком, а саме – 251 (255 - 2022 рік, 236 звернень – 2021, 234 – за 2020 рік) (додаток №1), 1 звернення громадян не розглянуто та перереєстровано в автоматизованій системі суду на 2024 рік.
Із загальної кількості звернень в 2023 році – 117 звернення від громадян та юридичних осіб надійшли електронною поштою (відображено у додатку № 2).
Із загальної кількості звернень – 27 від юридичних осіб (21 - за 2022 рік, 39 – за аналогічний період 2021 року, 43 – за 2020 рік) (відображено у додатку № 3).
Звернення, що надійшли до апеляційного суду впродовж звітного періоду 2023 року, стосувалися в основному питання незаконних дій (бездіяльності) суддів – 15 звернень (9 – 2022 рік, 24 – 2021 рік, за 2020 – 28).
Інші питання, що порушувалися у зверненнях: надання інформації щодо надходження та стан розгляду справ, строків подання та порядку оформлення апеляційних скарг та виконавчих документів, сплати та повернення судового збору, видачі та роз’яснення судового рішення, необґрунтованих дій працівників апарату суду, незгоди з судовими рішеннями місцевих судів, неможливості ознайомитись з матеріалами справи та невидачі копій судових рішень.
У порівнянні з 2022 роком зменшилась кількість звернень громадян відносно Івано-Франківського апеляційного суду – 13 звернень громадян (28 – 2022 рік, 35 – за 2021 рік).
Значно збільшилась кількість звернень громадян стосовно Івано-Франківського міського суду – 11 (5 звернень – за 2022 рік, 12 – 2021 рік).
Згідно даних проведеного аналізу за 2023 рік всі звернення, які надходили до апеляційного суду розглянуті з дотриманням строків, встановлених законодавством України. В незначних випадках термін розгляду звернень продовжувався у зв’язку з об’єктивними причинами (складність скарги; витрата часу на надсилання та отримання інформації по справі, тощо). За 2023 рік відсутні звернення розгляд яких потребував понад 30 та 45 днів.
Відповідно до вимог чинного законодавства України керівництвом апеляційного суду постійно контролюється питання щодо дотримання порядку та строків розгляду звернень громадян. З працівниками апарату суду та працівниками відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян постійно проводяться навчання з вищевказаних питань, а також працівники самостійно удосконалюють свої компетентності з даних питань.
У 2023 році надійшло 46 звернень від пенсіонерів та інвалідів, що відповідає показникам 2022 року (25 – 2021 рік).
Переважна кількість звернень, що надходили до апеляційного суду є необґрунтованими. З аналізу розглянутих звернень можна зробити висновок, що наведені у них факти у більшості випадків не підтверджувались. У необхідних випадках керівництвом апеляційного суду та працівниками відділу вживались заходи для належного реагування, в межах наданих законом повноважень.
Разом з тим, в 2023 році 3 звернення були обґрунтованими.