flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян та юридичних осіб, що надійшли до Івано-Франківського апеляційного суду у 2024 році

АНАЛІЗ

розгляду звернень громадян та юридичних осіб,

що надійшли до Івано-Франківського апеляційного суду

у 2024 році

 

Однією із основних функцій роботи відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян апеляційного суду є забезпечення дотримання законодавства України при реєстрації, обліку та розгляді звернень громадян, які надходять до Івано-Франківського апеляційного суду.

Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами і скаргами громадян здійснюється  відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року «Про звернення громадян» (далі Закон) та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.

У 2024 році у порівнянні з минулими роками збільшилась кількість звернень громадян, що надійшли до апеляційного суду, а саме – 304 звернень

(251 – за 2023 рік,

255 – за 2022 рік,

236 – за 2021 рік,

234 – за 2020 рік)

(Зображено у вигляді діаграми, додаток №1).

Розглянуто 301 звернення, 3 - надійшло в кінці грудня 2024 року та перереєстровано в автоматизованій системі суду на 2025 рік.

Із загальної кількості звернень у 2024 році – 174  надійшло електронною поштою (додаток № 2), що становить 57% у відсотковому співвідношенні від загальної кількості звернень. Минулого року цей показник становив 47%, що свідчить про зростання ролі електронних комунікацій з громадянами та юридичними особами, які звертаються до апеляційного суду.

Новизною є надходження звернень через підсистему ЄСІТС «Електронний суд». Таких у 2024 році було 23. В більшості випадків учасники процесу зверталися із заявами і клопотаннями тоді, коли справа після апеляційного розгляду вже повернута до суду першої інстанції.  4 випадки звернень за отриманням виконавчого документу. Крім того, непоодинокі випадки, коли сторони в системі Електронний суд помилково обирають неправильний адресат, замість «Івано-Франківський окружний адміністративний суд»  - «Івано-Франківський апеляційний суд».

Із загальної кількості звернень – 39 надійшло від юридичних осіб (додаток № 3).

(27 – за 2023 рік,

21 - за 2022 рік,

39 – за 2021 рік,

43 – за 2020 рік)  

 

У 2024 році звернень, що стосувалися незаконних дій (бездіяльності) суддів, було 14 (у 2023 році -15, у 2022 році - 9, у 2021 році - 24, у 2020 році – 28).

Інші питання, що порушувалися у зверненнях: надання інформації щодо надходження та стан розгляду справ, строків подання та порядку оформлення апеляційних скарг та виконавчих документів, сплати та повернення судового збору, видачі та роз’яснення судового рішення, необґрунтованих дій працівників апарату суду, незгоди з судовими рішеннями місцевих судів, неможливості ознайомитись з матеріалами справи та невидачі копій судових рішень.

У порівнянні з 2023 роком значно збільшилась кількість звернень громадян відносно Івано-Франківського апеляційного суду – 38 ( у минулому році -13). (додаток № 4).

         Стосовно Івано-Франківського міського суду навпаки, кількість звернень громадян зменшилась –  4 (у минулому році – 11).

         Всі звернення, які надійшли до апеляційного суду, розглянуті з дотриманням строків, встановлених законодавством України. В незначних випадках термін розгляду звернень продовжувався у зв’язку з об’єктивними причинами (складність скарги; витрата часу на надсилання та отримання інформації по справі, тощо).  За 2024 рік відсутні звернення, розгляд яких потребував понад 30 та 45 днів.

Відповідно до вимог чинного законодавства України керівництвом апеляційного суду постійно контролюється питання щодо дотримання порядку та строків розгляду звернень громадян. З працівниками відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян постійно проводяться навчання з вищевказаних питань, а також працівники самостійно удосконалюють свої компетентності з даних питань.

У 2024 році надійшло 31 звернень від пенсіонерів та інвалідів (у минулому році - 46).

Переважна кількість звернень, що надходили до апеляційного суду, є необґрунтованими. З аналізу розглянутих звернень можна зробити висновок, що наведені у них факти у більшості випадків не підтверджувались. У необхідних випадках керівництвом апеляційного суду та працівниками відділу вживались заходи для належного реагування, в межах наданих законом повноважень.          Разом з тим, у 2024 році 1 звернення було обґрунтованим.

Звернення громадян та юридичних осіб, які розглянуті у 2024 році (за категоріями та судами)

 

Суди області

Кількість скарг

На тяганину

Відвід судді

Незаконні дії суддів

Зміна підсудності

Інше

Обґрунтованість

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Івано-Франківський апеляційний суд

38

1

1

9

-

28

1

2

Богородчанський

1

-

-

1

-

-

-

3

Болехівський

-

-

-

-

-

-

-

4

Верховинський

-

-

-

-

-

-

-

5

Галицький

1

-

-

1

-

-

-

6

Городенківський

1

-

-

1

-

-

-

7

Долинський

-

-

-

-

 

-

-

8

Івано-Франківський

4

-

1

1

-

2

-

9

Коломийський

1

-

-

1

-

-

-

10

Калуський

1

-

-

 

-

-

-

11

Косівський

-

-

-

-

-

-

-

12

Надвірнянський

-

-

-

-

-

-

-

13

Рогатинський

-

-

-

-

-

-

-

14

Рожнятівський

-

-

-

-

-

-

-

15

Снятинський

1

-

-

-

-

1

-

16

Тлумацький

-

-

-

-

-

-

-

17

Тисменицький

-

-

-

-

-

-

-

18

Яремчанський

1

-

-

-

-

1

-

19

Інше

252

-

-

-

-

252

-

 

Всього:

301

1

2

14

-

284

1