flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян та юридичних осіб, що надійшли до Івано-Франківського апеляційного суду у І півріччі 2022 року

Відділ правового забезпечення

та розгляду звернень громадян

 

 

 

АНАЛІЗ

розгляду звернень громадян та юридичних осіб,

що надійшли до Івано-Франківського апеляційного суду

в першому півріччі 2022 році

 

Право на звернення, як важливий конституційний принцип участі громадян в управлінні державними та громадськими справами знаходить свою реалізацію в Законі України від 02 жовтня 1996 року «Про звернення громадян».

Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами і скаргами громадян здійснюється  відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року №348.

Однією із основних функцій роботи відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян є забезпечення дотримання законодавства України при реєстрації, обліку та розгляді звернень громадян, які надходять до Івано-Франківського апеляційного суду.

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі в голови апеляційного суду, заступника голови суду та керівника апарату суду. Особлива увага приділяється організації особистого прийому громадян, який здійснюється згідно положень Закону та відповідно до затвердженого графіка. У зв'язку із введенням Кабінетом Міністрів України протиепідемічних заходів прийом громадян в апеляційному суді в першому півріччі 2022 року не здійснювався.

У першому півріччі 2022 року збільшилась кількість звернень громадян та юридичних осіб, що надійшли до апеляційного суду: 153 звернення (103 звернення – за перше півріччя 2021 рік, 96 звернень громадян – за перше півріччя 2020 року, 89 звернення – за аналогічний період 2019 року) (зображено на діаграмі, додаток №1).

Відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть подавати до апеляційного суду електронні звернення з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку. Електронне звернення пишеться у довільній формі, але має відповідати вимогам ЗУ «Про звернення громадян». Із загальної кількості звернень у першій половині 2022 року – 77 від громадян та юридичних осіб надійшли електронною поштою, що значно перевищує кількість електронних звернень в минулому році (47 звернень – за перше півріччя 2021 року; 30 – за аналогічний період 2020 року).

Із загальної кількості звернень – 9 від юридичних осіб (15 – перше півріччя 2021 року, 17 – за перше півріччя 2020 року, 37 – за аналогічний період 2019 року). З вищенаведеного можна зробити висновок, що кількість звернень юридичних осіб до апеляційного суду з кожним роком зменшується.

Відповідно до вимог ЗУ «Про звернення громадян» працівниками відділу розглянуто 153 звернення, всі звернення розглянуті в межах строків, визначених Законом. Згідно ст. 8 ЗУ «Про звернення громадян» 3 - заяви, скарг та пропозицій залишено без розгляду (в першому півріччі 2021 року – відсутні).

Звернення, що надійшли до апеляційного суду, переважно стосувалися таких основних питань, зокрема: відводу судді, незаконних дій  (бездіяльності) суддів, зміни підсудності справ, тяганини при розгляді справ, надання інформації щодо надходження та стан розгляду справ, строків подання та порядку оформлення апеляційних та касаційних скарг, видачі виконавчих документів в справі та їх дублікатів, сплати та повернення судового збору, видачі та роз’яснення судового рішення, незгоди з судовими рішеннями місцевих судів, неможливості ознайомитись з матеріалами справи та невидачі копій судових рішень, тощо.

У порівнянні з минулим  роком збільшилась кількість звернень громадян відносно:

- Івано-Франківського апеляційного суду – 20 (14 – за перше півріччя 2021 року, 6 – за аналогічний період 2021 року)

У порівнянні з минулим  роком зменшилась кількість звернень громадян відносно:

- Івано-Франківського міського суду – 4 (9 – за аналогічний період 2021 року, 5 - за першу половину 2020 року).

Згідно даних проведеного аналізу у першій половині 2022 року не надійшло жодної скарги від громадян відносно необґрунтованих дій чи бездіяльності суддів або працівників апарату більшості місцевих судів.

За перше півріччя 2022 року всі звернення громадян розглянуті з дотриманням строків, встановлених законодавством. У зв’язку з об’єктивними причинами (складність скарги; витрата часу на надсилання та отримання інформації по справі, тощо) у деяких випадках термін розгляду звернень становив більше 15 днів. Звернення, розгляд яких потребував понад 30 та 45 днів, відсутні.

Керівництвом апеляційного суду постійно контролюється питання щодо дотримання порядку та строків розгляду звернень громадян відповідно до вимог ЗУ «Про звернення громадян». З працівниками апарату суду та працівниками відділу правового забезпечення та розгляду звернень громадян проводяться навчання з вищевказаних питань.

У першому півріччі 2022 року значно збільшилась кількість звернення від пенсіонерів та інвалідів – 39 (29 – за аналогічний період 2021 року, 17 – за першу половину 2020 року, 11 – за аналогічний період 2019 року). Відповідно до вимог законодавства України вищевказані звернення  громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються апеляційним судом в першочерговому порядку.

Переважна кількість звернень, що надходили до апеляційного суду є необґрунтованими. З аналізу розглянутих звернень можна зробити висновок, що наведені у них факти у більшості випадків не підтверджувались. У необхідних випадках керівництвом апеляційного суду та працівниками відділу вживались заходи для належного реагування, в межах наданих законом повноважень.