flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Звіт про розгляд запитів на отримання публічної інформації в Івано-Франківському апеляційному суді за 2020 рік

Відповідно до вимог положення про відділ правового забезпечення та розгляду звернень громадян Івано-Франківського апеляційного суду працівники відділу здійснюють реєстрацію, облік та підготовку проектів відповідей на  запити на отримання публічної інформації.

Право на доступ до інформації, якою володіють органи публічної влади, є основоположним правом людини. Це право є необхідним елементом демократичної форми правління, яка ґрунтується на вимогах прозорості, гласності та підзвітності у діяльності владних органів та службових осіб. З цього випливає, що інформація, якою володіють органи влади, повинна бути максимальною відкритою та доступною для громадян. Тому, в Івано-Франківському апеляційному суді приділяється особлива увага щодо забезпечення законності та відкритості при наданні публічної інформації, відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі Закон).

Запити подані в порядку, визначеному вказаним Законом, реєструвалися працівниками відділу у алфавітному покажчику запитів на отримання публічної інформації. Всі інформаційні запити, які надійшли до апеляційного суду впродовж 2020 року, розглянуті у межах строків, які встановлені  законодавством. Строк розгляду більшості інформаційних запитів не перевищував 5 робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до вимог ст. 20 вищевказаного Закону апеляційним судом продовжувався строк розгляду запиту, у разі якщо надання відповіді потребувало опрацювання та надання значного обсягу інформації 2 інформаційні запити (1 інформаційний запит у 2019 році).

Кількість запитів у 2020 році на отримання публічної інформації збільшилась у порівнянні з 2019 роком. До Івано-Франківського апеляційного суду в 2020 році надійшло 35 інформаційних запитів від громадян та юридичних осіб (у 2019 році надійшло 30 запитів, у 2018 році – 84; у 2017 році – 71) (відображено у діаграмі, додаток №1).

З аналізу інформаційних запитів за вказані роки можна зробити висновок, що велика кількість запитів у 2017 та 2018 роках стосувались діяльності суддів апеляційного суду (біографії, заробітних плат, помічників суддів, тощо), що не спостерігалось в 2019 - 2020 роках.

Із загальної кількості запитів на інформацію:

- 28 -  від громадян;

- 7 - від юридичних осіб.( додаток № 2)

         Більшість запитів надходило в електронній формі – 31 (21 – за аналогічний період 2019 року, 68 – у 2018 році, 38 – у 2017 році), поштою та подані через канцелярію суду – 4 (9 – за аналогічний період 2019 року, 16 – у 2018 році, 33 – у 2017 році) (відображено у додатку №3).

         З вищевказаних показників можна зробити висновок, що переважно громадяни або юридичні особи, які звертаються до апеляційного суду за отриманням публічної інформації, вибирали електронну форму звернення та аналогічну форму отримання необхідної їм інформації.

Відповідно до вимог законодавства інформація на запити на отримання публічної інформації надана у письмовій формі та направлялася запитувачам за допомогою поштового чи електронного зв’язку.

У результаті проведеного аналізу проваджень по запитах на отримання публічної інформації з’ясовано, що найбільшу кількість запитів, поданих в порядку визначеному Закону, становлять звернення щодо оплати праці суддів апеляційного суду та працівників апарату суду, виплати  премій, надбавок, тощо, зокрема:

 

8 – про надання інформації про оплату праці керівника апарату суду та працівників апеляційного суду, нарахування додаткових стимулюючих виплат (премій, надбавок, тощо);

6 – про надання інформації  відносно суддівської винагороди, доплати за

науковий ступінь, відставки суддів Апеляційного суду Івано-Франківської області;

         2- про надання відомостей щодо діяльності апеляційного суду, зокрема:          статистичні дані щодо розгляду справ у 2019 році та у першому кварталі     2020 року; інформацію щодо розподілу видатків Державного бюджету        України; відомості щодо кількості відпрацьованих днів та суми       нарахованих коштів суддям апеляційного суду у 2019 році та у          першому    кварталі 2020 року; відомості щодо справляння судового збору   за                вищевказаний період; звіти про надходження та використання коштів         загального та спеціального фонду у 2019 році та у першому кварталі 2020      року;

         3 – щодо обрання суддів  апеляційного  суду на посади та прийняття ними присяги, надання автобіографій суддів та їхніх фотографій;

         2 – про кількість суддів апеляційного суду із зазначенням адміністративних посад та кількість помічників;

         2- щодо ведення журналу судового засідання під час розгляду клопотань     про надання дозволу на проведення негласних слідчих (розшукових) дій; про надання статистичних даних про розгляд клопотань слідчих, прокурорів щодо надання дозволу на проведення негласних (слідчих)          розшукових дій;

         1 – щодо автоматизованого розподілу судової справи;

         1 – щодо застосування коефіцієнтів до посадових     окладів       державних          службовців, які виконують функції із забезпечення   кібербезпеки,          кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій;

         1 – щодо надання щорічної додаткової відпустки помічникам суддів за          особливий характер праці, що пов'язаний з ненормованим робочим днем;

         1 – про надання інформації про переведення суддів до новоутвореного          Івано-Франківського апеляційного суду;

         1- розрахунки річного фонду обов’язкових виплат працівників апарату          Івано-Франківського апеляційного суду на 2020 рік, стимулюючих виплат          працівників апарату суду на 2020 рік та надання копії звітів «Структура          заробітної плати по посадах за місяць» за січень-квітень 2020 року;

         1- щодо проходження суддями апеляційного суду кваліфікаційне          оцінювання;

         1- про надання інформації про залучення перекладачів під час здійснення          судочинства та оплати їх послуг;

         1- щодо надання інформації про доступність судових справ, архівів та          документів територіальних управлінь державних органів, які наразі          знаходяться на непідконтрольній території уряду України;

         1- відносно присвоєння працівникам апеляційного суду звання «Заслужений юрист України»;

         1- про надання інформації щодо особливого режиму роботи суду на період          карантинних заходів;

         1- щодо розгляду справ, що стосуються захисту довкілля та екологічних      прав громадян;

         1 – про фінансування апеляційного суду, дієздатність телекомунікаційних          систем, укомплектованість персоналом апарату суду, завантаженість суддів справами.

На виконання вимог Закону, на офіційному сайті апеляційного суду розміщувались дані щодо запитів на отримання інформації та перелік основних питань, які порушувались в інформаційних запитах.