Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до вимог положення про відділ правового забезпечення та розгляду звернень громадян Івано-Франківського апеляційного суду працівники відділу здійснюють реєстрацію, облік та підготовку проєктів відповідей на запити на отримання публічної інформації.
Право на доступ до інформації, якою володіють органи публічної влади, є основоположним правом людини. Це право є необхідним елементом демократичної форми правління, яка ґрунтується на вимогах прозорості, гласності та підзвітності у діяльності владних органів та службових осіб. З цього випливає, що інформація, якою володіють органи влади, повинна бути максимальною відкритою та доступною для громадян. Тому, в Івано-Франківському апеляційному суді приділяється особлива увага щодо забезпечення законності та відкритості при наданні публічної інформації, відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Запити, подані в порядку, визначеному вказаним Законом, реєструвалися працівниками відділу у алфавітному покажчику запитів на отримання публічної інформації. Всі інформаційні запити, які надійшли до апеляційного суду впродовж 2019 року, розглянуті у межах строків, які встановлені законодавством. Строк розгляду більшості інформаційних запитів не перевищував 5 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до вимог ст. 20 вищевказаного Закону апеляційним судом продовжувався строк розгляду запиту, у разі якщо надання відповіді потребувало опрацювання та надання значного обсягу інформації (1 інформаційний запит впродовж 2019 року).
Кількість запитів у 2019 році на отримання публічної інформації істотно зменшилась у порівнянні з 2018 та 2017 роками. До Івано-Франківського апеляційного суду у 2019 році надійшов 30 запитів (у 2018 році – 84; у 2017 році – 71) (відображено у діаграмі (додаток №1).
З аналізу інформаційних запитів за вказані роки можна зробити висновок, що велика кількість запитів у 2017 та 2018 роках стосувались діяльності суддів апеляційного суду (біографії, заробітних плат, помічників суддів, тощо), що не спостерігалось у 2019 році.
Більшість запитів надходило в електронному вигляді – 21, поштою та подані через канцелярію суду – 9.
Відповідно до вимог законодавства інформація на запити на отримання публічної інформації надана у письмовій формі та направлена запитувачам за допомогою поштового чи електронного зв’язку.
Із загальної кількості запитів:
- 27 - від громадян;
- 3 - від юридичних осіб.( додаток № 2)
Найчастіше у запитах на інформацію порушувались такі питання:
3 – надання інформації щодо стану розгляду справи;
12 – надання автобіографій суддів, їхніх фотографій, відомостей щодо заробітної плати та вихідної допомоги при звільненні;
1 – про отримання службового житла суддями та працівниками апарату суду;
2 – надання інформації щодо чисельності працівників апарату суду;
1 – щодо оренди приміщень Будинку правосуддя;
1 – надання відомостей про кількість винесених окремих думок суддями апеляційного суду;
1 – надання текстів присяг суддів;
2 – надання списку суддів, із зазначенням адміністративних посад; 3 – щодо наявності заборгованості з виплати заробітних плат за 2019 рік, суму премій та надбавок працівникам апарату суду;
1 – про надання інформації про функціонування суду присяжних;
2 – щодо оплати витрат на проведення позачергового з'їзду суддів України;
1- інформацію про кількість суддів, які здійснювали розгляд справ про адміністративні правопорушення.
Згідно плану роботи відділу, на виконання вимог Закону, на офіційному сайті апеляційного суду розміщувались дані щодо запитів на отримання інформації та перелік основних питання, які порушувалися в інформаційних запитах.
Додаток: на 2 арк.